Handelsbetingelser

Handelsbetingelser


Servicebetingelser

RD Skilte ApS

Dania Signs

CVR-nr.: 41966386

Gl. Højmevej 141

kundeservice@daniasigns.com

+45 20 200 205


RD Skilte Aps / Dania Signs herefter benævnt RD


Betaling

Alle køb er via faktura, som udstedes af RD.

Du skal oplyse CVR og/eller EAN-nummer for at kunne handle.

Er du ikke skriftligt godkendt som kunde med kredit, afsender RD ikke varerne før betaling er modtaget.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner, excl. moms & leveringsomkostninger.


Levering

RD afsender pakker typisk inden for 1-5 hverdage, afhængig af antal/størrelser og evt. efterbehandling.

Vær opmærksom på at leveringer uden for EU, kan blive pålagt told og moms og at dette betales af modtager.


Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Læs mere om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ’tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse’.


Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere partier eller dele løber fortrydelsesfristen fra du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.


Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse.


Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.


Undtagelser til fortrydelsesretten

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg, som fx varer med logotryk.


Sådan fortryder du

Hvis du fortryder dit køb så kontakt kundeservice på kundeservice@daniasigns.com


Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til RD Skilte ApS, Dania Signs, Gl. Højmevej 141, 5250 Odense SV uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.


Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.


Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.


Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Varens stand ved returnering og emballage

Når du modtager varen, skal du undersøge varen, men du må ikke tage den i brug. Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.


Du bør desuden sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


Reklamationsret – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, vil vi sørge for fragtomkostningerne. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.


Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@daniasigns.com, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.


Returnering i forbindelse med reklamation vil typisk foregå via en label som du vil få tilsendt af

Kundeservice. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

kundeservice@daniasigns.com


Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr


Persondatapolitik

Ved at benytte daniasigns.com accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores datapolitik, som fremgår af vores GDPR – Privatlivspolitik, samt cookies politik. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig

behandling af dine personlige oplysninger.